نوشته شده توسط : ساسان
سفارش ساخت صفحه در ویکی پدیا

سلام به سئو بلک خوش آمدین. با هم در اینجا درباره “ساخت صفحه در ویکی پدیا” صحبت میکنیم.

اما در ابتدا به معرفی ویکی پدیا می پردازیم و در ادامه ساخت صفحه در ویکی پدیا را به شما آموزش میدهیم.

جهت ایجاد محتوا و صفحه در ویکی پدیا به صورت تضمینی و دائمی با شماره 09919017622 تماس حاص کنید.

ویکی پدیا چگونه به وجود آمد؟

در سال ۲۰۰۱ جیمی ولز (Jimmy Wales) و لری سَنگِر ( Larry Sanger) ساخت ویکی پدیا را آغاز کردند.
جیمی ولز در ابتدا دانشنامه «نوپدیا» را در سال ۲۰۰۰ (یک سال قبل از راه اندازی ویکی پدیا) راه‌اندازی کرد.
هدف او ایجاد یک دانشنامه و دایره‌المعارف همگانی بود که همه کاربران دنیا از آن استفاده کنند.
او برای این سایت چندین ویراستار و نویسنده استخدام کرد اما به دلیل حجم بالای مقالات نتوانست به موفقیت برسد.
آن‌ها یک سال بعد با مفهومی به نام سایت‌های «ویکی» آشنا شدند. «ویکی‌ها» سایت‌هایی بودند
که محتوا و مقالات آن با همکاری مخاطبانشان ایجاد می‌شود.
بالاخره «ویکی پدیا» با کمک شرکت بومیس در سن دیئگو در پانزدهم ژانویه ۲۰۰۱ متولد شد.

 

در ابتدا سنگر (رئیس بخش نوشتار و ویرایش) و کارمندان شرکت بومیس مطالب سایت ویکی پدیا را تهیه می‌کردند
اما تا مدت‌ها محتوای این سایت مورد توجه مخاطبان قرار نمی‌گرفت. تا اینکه روزنامه نیویورک تایمز مطلبی با عنوان «ویکی پدیا چیست؟»
در سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. این مقاله انفجاری برای شهرت ویکی پدیا بود که پس از
آن منجر به ثبت ۱۵۰۰ مقاله در ماه و جمعاً ۲۰,۰۰۰ مقاله در اولین سال آغاز به کار ویکی پدیا شد.
لوگوی این سایت نیز به طرز هوشمندانه‌ای انتخاب شد که به شکل یک پازل و نماد جهان ناقص است.
پازل‌هایی که جهان را تشکیل می دهد دارای نمادهای زبان‌های متفاوت و کشورهای مختلف است
که با کمک مردم همه کشورها کامل می‌شود.

سایت‌های زیر مجموعه ویکی پدیا

به طور میانگین در هر ثانیه؛ دو مطلب در ویکی پدیا ویرایش می‌شود و روزانه ۵۵۰ مطلب جدید
در ویکی پدیا انتشار پیدا می‌کند. ویکی پدیا در میان ده سایت برتر دنیا قرار دارد و در میان رقیبان
قدرتمندی مانند گوگل و فیسبوک رتبه خوبی را از آن خود کرده است. جالب است بدانید
ویکی پدیا سایت‌های زیادی دیگری نیز دارد که احتمالا نام آن‌ها را کم‌تر شنیده‌اید.
چند سایت مشهور زیر مجموعه ویکی‌پدیا را مرور می‌کنیم:

 

این سایت به انبار رسانه‌ای ویکی پدیا مشهور است! مجموعه‌ای از ویدیو‌ها‌،

فایل‌های صوتی و تصاویری توسط کاربران در آن منتشر می‌شود و حق کپی برداری از آن‌ها برای تمام کاربران
اینترنت آزاد است! همچنین می‌توانید در مسابقه‌های ماهانه آن شرکت کنید و تصاویر و فایل‌های
مرتبط با موضوع تعیین شده را در Wikimedia Commons به اشتراک بگذارید.

 

هدف ویکی کتاب به اشتراک گذاری محتوا و کتب آموزشی است.
در ویکی کتاب می توانید نقد کتاب‌های مختلف، راهنماهای آموزشی و کتاب درسی را در آن منتشر کنید.

یک کتابخانه آنلاین مجسوب می‌شود که مستندات تاریخی و کتاب‌های مرجعی

که قبلاً توسط انتشارات دیگر منتشر شده‌اند را در دسترس قرار می‌دهد.

محتوا و مقالات این سایت توسط اساتید، دانشجویان و محققان تهیه می‌شود.

ویکی دانشگاه در واقع محلی برای ارائه دروس، یادگیری پروژه‌ها و منابع است.

یک منبع خبری است که هرکسی می‌تواند خبرهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… را در آن ثبت و منتشر کند.


یکی از سایت‌های به درد بخور برای کاربران ایرانی است که تا به حال از نظرها مغفول مانده!
در ویکی گفتار می‌توانید جملات نغز و جالب از مشاهیر محبوبتان را درج و به اشتراک بگذارید.
این سایت در واقع 
منبعی از نقل قول‌های جالب توجه از مشاهیر جهان است
که تاکنون حدود ده هزار صفحه به زبان فارسی در آن ساخته شده است.

ویکی سفر، راهنمای سفر آنلاین به شهر‌های مختلف است.

زبان فارسی نیز در این سایت وجود دارد و تا کنون حدود ده هزار راهنمای سفر در آن به ثبت رسیده است.

ویکی پدیا فارسی چگونه شروع به کار کرد؟

برای بسیاری از کاربران این سوال وجود دارد که با وجود خط قرمزهای پر رنگ در زمینه نظارت بر شبکه‌های اجتماعی،
چگونه ویکی پدیا در ایران شروع به کار کرد؟ «محسن سالک» مدیر ویکی پدیا فارسی در ایران است.
او در مصاحبه‌ای درباره اضافه شدن زبان فارسی به می‌گوید: «این اتفاق اوایل دهه ۸۰ در دانشگاه صنعتی شریف افتاد
. یک گروه از دانشجویان که در مرکز محاسبات شریف با هم همکار بودند پروژه را شروع کردند. این‌ افراد،
کسانی بودند که تکنولوژی‌های جدید را آزمایش می‌کردند. تصور من این است
که اضافه شدن زبان فارسی به ویکی‌پدیا هم اینطور شروع شد.»

ثبت صفحه در ویکی پدیا

چگونه در ویکیپدیا یک صفحه بسازیم؟

1. درست کردن حساب کاربری

ابتدا وارد صفحه اصلی وب‌سایت ویکی پدیا شده
و از سمت راست بالای صفحه روی گزینه “Create account” کلیک کنید.

ساخت صفحه در ویکیپدیا

اطلاعات لازم از جمله نام کاربری و کلمه عبور را وارد کرده
و سپس روی “Create account” کلیک کنید.

2. تایید شدن حساب کاربری

زمانی که نخستین بار به ویکی پدیا ملحق می‌شوید، پنجره‌ای
با این مضمون که «به بهبود ویکیپدیا کمک کنید» در مقابل شما قرار گرفته
و حاوی لینکی برای شروع ویرایش مقاله‌ها است:

 

پیش از ساخت صفحه ویکیپدیا، حساب کاربری شما باید تایید شود.

 

برای این کار، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که توصیه می‌کنیم به آنها عمل کنید:
اگرچه تایید خودکار پروفایل به موارد بسیاری بستگی دارد، اما اغلب کاربران ویکیپدیای انگلیسی
که چهار روز از عضویت آنها گذشته باشد و مطالب مختلف را حداقل 10 مرتبه
(شامل موارد حذف‌شده هم می‌شود) ادیت کرده باشد، حسابش به صورت خودکار تایید خواهد شد.

در اینجا لازم است کاربران، صبر کردن را هم تمرین کنند؛ بدین منظور باید چند روز اول را صرف ویرایش
و ادیت مطالب متفرقه کنید. وقتی که روی «ویرایش یک صفحه» کلیک می‌کنید، لینک‌هایی
در بالای سمت راست هر پاراگراف همراه با کلمه «ادیت» قرار می‌گیرد.
با این تفاسیر، انجام این کار آنقدرها هم زمان‌بر نخواهد بود.
پس از اینکه حساب شما تایید شد، سراغ مرحله بعدی بروید.

 

3. ساخت صفحه

خب حالا به چالش برانگیزترین بخش می‌رسیم: ساخت صفحه در ویکی پدیا ؛ کاری که باید با نهایت دقت انجام شود.

ابتدا وارد صفحه نوشتن مقاله در ویکی پدیا شوید؛ سپس در صفحه کمی به سمت پایین حرکت کنید
تا دکمه‌ای آبی‌رنگ با این عبارت پیش روی شما قرار بگیرد: «آرتیکل ویزارد : راهی آسان برای ایجاد مقاله‌ها.»

ساخت صفحه در ویکیپدیا

در محله بعدی، شما به بخش Article Wizard ویکیپدیا منتقل خواهید شد. از اینجا،
دو گزینه پیش روی شما است: ساخت سریع صفحه با کلیک بر روی گزینه “Next” یا تمرین ویرایش صفحه خودتان در ویکی پدیا.

در اینجا ما روی گزینه Next کلیک می‌کنیم:

در اینجا ذکر یک نکته اهمیت زیادی دارد: از آنجایی که پیش از این احتمالا برای صفحه ویکیپدیا

خود هیچ صفحه‌ای نساخته باشید، در نظر گرفتن حجم پایین یا بالایی از اطلاعات در مورد کسب‌وکارتان
کاملا به خودتان بستگی دارد. افزون بر این، ساختاربندی صفحه می‌تواند به خوانایی بیشتر کمک بسزایی کند.
در ابتدای صفحه نیز بهتر است برخی اطلاعات ساده و مهم (مثل زمینه فعالیت کمپانی شما) ذکر شود.

صفحه ویکیپدیای HubSpot می‌تواند مثالی خوبی در این مورد باشد:

ساخت صفحه در ویکیپدیا

این صفحه با دو جمله در مورد فعالیت HubSpot آغاز می‌شود؛ سپس در ادامه آن می‌توان جدولی
از محتوا را در سمت چپ و اطلاعات مجموعه یا همان “fact sheet” را در سمت راست پیدا کرد.
زیر جدول محتوا، ابتدا می‌توانید تاریخچه HubSpot را پیدا کنید؛
پس از آن نیز در مورد سیستم نرم‌افزاری و سرویس‌های هاب اسپات توضیحاتی ارائه شده است.

 

در صفحه ویکی پدیا هاب اسپات، اطلاعاتی که در بالاترین بخش قرار گرفته‌اند،

برای کسانی که پیش از این نام HubSpot را نشنیده‌اند، بیش از هر بخش دیگری می‌توانند مفید باشند.
در حقیقت، با نگاهی اجمالی به این بخش می‌توان اطلاعات کاملی
در مورد فعالیت‌های HubSpot، میزان درآمد مجموعه و اطلاعات مرتبط را پیدا کرد.

4. نقل‌وقول اطلاعات

با اینکه ما قصد داریم از ویکی پدیا برای سئو و بهبود رتبه سایت خود استفاده کنیم،
ولی این وب‌سایت در حقیقت یک دانشنامه است؛ به همین جهت برای نشان دادن
اعتبار مقاله یا صفحه خود باید به سایر مقاله‌ها و منابع شخص ثالث لینک بدهید.

 

پیش از اینکه شروع به ساخت صفحه در ویکیپدیا کنید، پیامی با مضمون زیر پیش روی شما قرار می‌گیرد

موضوعات یک مقاله باید پیش‌تر در منابع مورد اعتماد که نسبت به موضوع مورد نظر مستقل هم باشند،
پوشش داده شده باشد. روزنامه‌ها، کتاب‌ها، خبرگزاری‌‌ها، مجله‌ها و وب‌سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند،
جزو این منابع هستند. شبکه‌های اجتماعی، مطالب مطبوعاتی و مواردی از این دست، به عنوان منابع مورد اعتماد حساب نمی‌شوند.

 

استفاده از نقل‌وقول‌ها علاوه بر اعتباربخشی به کسب‌وکار شما، اعتماد خواننده را هم نسبت
به شما یا شرکت‌تان زیاد می‌کند. به دنبال روزنامه‌ها یا مجلاتی باشید که در مقالات خود
به شما به عنوان منبع لینک داده‌اند یا دایرکتوری‌هایی را پیدا کنید از پروفایل شرکت شما استفاده کرده‌اند.

5. ثبت صفحه برای بازبینی

وقتی که کار ساخت صفحه در ویکی پدیا به پایان رسید، آن را برای بازبینی توسط کارشناسان ثبت کنید.
پس از اینکه ویکیپدیا مطمئن شد که صفحه شما یک منبع قابل اطمینان است،
آن را به عنوان یک صفحه رسمی بر روی سایت قرار خواهد داد.

اخرین نکته ای باید خدمتتون بگم این است که اگر در ثبت صفه در ویکی پدیا تجربه ندارین بهتره که این کارو بدست افراد ماهر بسپارید.
اگر به هر دلیل در این روند اشتباهی رخ بده و صفحتون حذف بشه تا مدت زیادی نمیتونید با اون اسم صفحه ایجاد کنید و برای برندتون اتفاق ناخوشایندی است.

برای ایجاد محتوا و صفحه در ویکی پدیا به صورت تضمینی و دائمی با شماره 09919017622 تماس حاص کنید.

ثبت صفحه در ویکی پدیا

خلاصه مطالب در ساخت صفحه در ویکی پدیا

ویکی پدیا چگونه به وجود آمد؟

سایت‌های زیر مجموعه ویکی پدیا

ویکی پدیا فارسی چگونه شروع به کار کرد؟

چگونه در ویکیپدیا یک صفحه بسازیم؟

پیش از ساخت صفحه ویکیپدیا، حساب کاربری شما باید تایید شود.

پیش از اینکه شروع به ساخت صفحه در ویکیپدیا کنید، پیامی با مضمون زیر پیش روی شما قرار می‌گیرد


سیه چشم]]>

:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساسان
ساخت صفحه در ویکی پدیا

سلام به سئو بلک خوش آمدین. با هم در اینجا درباره “ساخت صفحه در ویکی پدیا” صحبت میکنیم.

اما در ابتدا به معرفی ویکی پدیا می پردازیم و در ادامه ساخت صفحه در ویکی پدیا را به شما آموزش میدهیم.

جهت ایجاد محتوا و صفحه در ویکی پدیا به صورت تضمینی و دائمی با شماره 09919017622 تماس حاص کنید.

ویکی پدیا چگونه به وجود آمد؟

در سال ۲۰۰۱ جیمی ولز (Jimmy Wales) و لری سَنگِر ( Larry Sanger) ساخت ویکی پدیا را آغاز کردند.
جیمی ولز در ابتدا دانشنامه «نوپدیا» را در سال ۲۰۰۰ (یک سال قبل از راه اندازی ویکی پدیا) راه‌اندازی کرد.
هدف او ایجاد یک دانشنامه و دایره‌المعارف همگانی بود که همه کاربران دنیا از آن استفاده کنند.
او برای این سایت چندین ویراستار و نویسنده استخدام کرد اما به دلیل حجم بالای مقالات نتوانست به موفقیت برسد.
آن‌ها یک سال بعد با مفهومی به نام سایت‌های «ویکی» آشنا شدند. «ویکی‌ها» سایت‌هایی بودند
که محتوا و مقالات آن با همکاری مخاطبانشان ایجاد می‌شود.
بالاخره «ویکی پدیا» با کمک شرکت بومیس در سن دیئگو در پانزدهم ژانویه ۲۰۰۱ متولد شد.

 

در ابتدا سنگر (رئیس بخش نوشتار و ویرایش) و کارمندان شرکت بومیس مطالب سایت ویکی پدیا را تهیه می‌کردند
اما تا مدت‌ها محتوای این سایت مورد توجه مخاطبان قرار نمی‌گرفت. تا اینکه روزنامه نیویورک تایمز مطلبی با عنوان «ویکی پدیا چیست؟»
در سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. این مقاله انفجاری برای شهرت ویکی پدیا بود که پس از
آن منجر به ثبت ۱۵۰۰ مقاله در ماه و جمعاً ۲۰,۰۰۰ مقاله در اولین سال آغاز به کار ویکی پدیا شد.
لوگوی این سایت نیز به طرز هوشمندانه‌ای انتخاب شد که به شکل یک پازل و نماد جهان ناقص است.
پازل‌هایی که جهان را تشکیل می دهد دارای نمادهای زبان‌های متفاوت و کشورهای مختلف است
که با کمک مردم همه کشورها کامل می‌شود.

سایت‌های زیر مجموعه ویکی پدیا

به طور میانگین در هر ثانیه؛ دو مطلب در ویکی پدیا ویرایش می‌شود و روزانه ۵۵۰ مطلب جدید
در ویکی پدیا انتشار پیدا می‌کند. ویکی پدیا در میان ده سایت برتر دنیا قرار دارد و در میان رقیبان
قدرتمندی مانند گوگل و فیسبوک رتبه خوبی را از آن خود کرده است. جالب است بدانید
ویکی پدیا سایت‌های زیادی دیگری نیز دارد که احتمالا نام آن‌ها را کم‌تر شنیده‌اید.
چند سایت مشهور زیر مجموعه ویکی‌پدیا را مرور می‌کنیم:

 

این سایت به انبار رسانه‌ای ویکی پدیا مشهور است! مجموعه‌ای از ویدیو‌ها‌،

فایل‌های صوتی و تصاویری توسط کاربران در آن منتشر می‌شود و حق کپی برداری از آن‌ها برای تمام کاربران
اینترنت آزاد است! همچنین می‌توانید در مسابقه‌های ماهانه آن شرکت کنید و تصاویر و فایل‌های
مرتبط با موضوع تعیین شده را در Wikimedia Commons به اشتراک بگذارید.

 

هدف ویکی کتاب به اشتراک گذاری محتوا و کتب آموزشی است.
در ویکی کتاب می توانید نقد کتاب‌های مختلف، راهنماهای آموزشی و کتاب درسی را در آن منتشر کنید.

یک کتابخانه آنلاین مجسوب می‌شود که مستندات تاریخی و کتاب‌های مرجعی

که قبلاً توسط انتشارات دیگر منتشر شده‌اند را در دسترس قرار می‌دهد.

محتوا و مقالات این سایت توسط اساتید، دانشجویان و محققان تهیه می‌شود.

ویکی دانشگاه در واقع محلی برای ارائه دروس، یادگیری پروژه‌ها و منابع است.

یک منبع خبری است که هرکسی می‌تواند خبرهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… را در آن ثبت و منتشر کند.


یکی از سایت‌های به درد بخور برای کاربران ایرانی است که تا به حال از نظرها مغفول مانده!
در ویکی گفتار می‌توانید جملات نغز و جالب از مشاهیر محبوبتان را درج و به اشتراک بگذارید.
این سایت در واقع 
منبعی از نقل قول‌های جالب توجه از مشاهیر جهان است
که تاکنون حدود ده هزار صفحه به زبان فارسی در آن ساخته شده است.

ویکی سفر، راهنمای سفر آنلاین به شهر‌های مختلف است.

زبان فارسی نیز در این سایت وجود دارد و تا کنون حدود ده هزار راهنمای سفر در آن به ثبت رسیده است.

ویکی پدیا فارسی چگونه شروع به کار کرد؟

برای بسیاری از کاربران این سوال وجود دارد که با وجود خط قرمزهای پر رنگ در زمینه نظارت بر شبکه‌های اجتماعی،
چگونه ویکی پدیا در ایران شروع به کار کرد؟ «محسن سالک» مدیر ویکی پدیا فارسی در ایران است.
او در مصاحبه‌ای درباره اضافه شدن زبان فارسی به می‌گوید: «این اتفاق اوایل دهه ۸۰ در دانشگاه صنعتی شریف افتاد
. یک گروه از دانشجویان که در مرکز محاسبات شریف با هم همکار بودند پروژه را شروع کردند. این‌ افراد،
کسانی بودند که تکنولوژی‌های جدید را آزمایش می‌کردند. تصور من این است
که اضافه شدن زبان فارسی به ویکی‌پدیا هم اینطور شروع شد.»

ثبت صفحه در ویکی پدیا

چگونه در ویکیپدیا یک صفحه بسازیم؟

1. درست کردن حساب کاربری

ابتدا وارد صفحه اصلی وب‌سایت ویکی پدیا شده
و از سمت راست بالای صفحه روی گزینه “Create account” کلیک کنید.

ساخت صفحه در ویکیپدیا

اطلاعات لازم از جمله نام کاربری و کلمه عبور را وارد کرده
و سپس روی “Create account” کلیک کنید.

2. تایید شدن حساب کاربری

زمانی که نخستین بار به ویکی پدیا ملحق می‌شوید، پنجره‌ای
با این مضمون که «به بهبود ویکیپدیا کمک کنید» در مقابل شما قرار گرفته
و حاوی لینکی برای شروع ویرایش مقاله‌ها است:

 

پیش از ساخت صفحه ویکیپدیا، حساب کاربری شما باید تایید شود.

 

برای این کار، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که توصیه می‌کنیم به آنها عمل کنید:
اگرچه تایید خودکار پروفایل به موارد بسیاری بستگی دارد، اما اغلب کاربران ویکیپدیای انگلیسی
که چهار روز از عضویت آنها گذشته باشد و مطالب مختلف را حداقل 10 مرتبه
(شامل موارد حذف‌شده هم می‌شود) ادیت کرده باشد، حسابش به صورت خودکار تایید خواهد شد.

در اینجا لازم است کاربران، صبر کردن را هم تمرین کنند؛ بدین منظور باید چند روز اول را صرف ویرایش
و ادیت مطالب متفرقه کنید. وقتی که روی «ویرایش یک صفحه» کلیک می‌کنید، لینک‌هایی
در بالای سمت راست هر پاراگراف همراه با کلمه «ادیت» قرار می‌گیرد.
با این تفاسیر، انجام این کار آنقدرها هم زمان‌بر نخواهد بود.
پس از اینکه حساب شما تایید شد، سراغ مرحله بعدی بروید.

 

3. ساخت صفحه

خب حالا به چالش برانگیزترین بخش می‌رسیم: ساخت صفحه در ویکی پدیا ؛ کاری که باید با نهایت دقت انجام شود.

ابتدا وارد صفحه نوشتن مقاله در ویکی پدیا شوید؛ سپس در صفحه کمی به سمت پایین حرکت کنید
تا دکمه‌ای آبی‌رنگ با این عبارت پیش روی شما قرار بگیرد: «آرتیکل ویزارد : راهی آسان برای ایجاد مقاله‌ها.»

ساخت صفحه در ویکیپدیا

در محله بعدی، شما به بخش Article Wizard ویکیپدیا منتقل خواهید شد. از اینجا،
دو گزینه پیش روی شما است: ساخت سریع صفحه با کلیک بر روی گزینه “Next” یا تمرین ویرایش صفحه خودتان در ویکی پدیا.

در اینجا ما روی گزینه Next کلیک می‌کنیم:

در اینجا ذکر یک نکته اهمیت زیادی دارد: از آنجایی که پیش از این احتمالا برای صفحه ویکیپدیا

خود هیچ صفحه‌ای نساخته باشید، در نظر گرفتن حجم پایین یا بالایی از اطلاعات در مورد کسب‌وکارتان
کاملا به خودتان بستگی دارد. افزون بر این، ساختاربندی صفحه می‌تواند به خوانایی بیشتر کمک بسزایی کند.
در ابتدای صفحه نیز بهتر است برخی اطلاعات ساده و مهم (مثل زمینه فعالیت کمپانی شما) ذکر شود.

صفحه ویکیپدیای HubSpot می‌تواند مثالی خوبی در این مورد باشد:

ساخت صفحه در ویکیپدیا

این صفحه با دو جمله در مورد فعالیت HubSpot آغاز می‌شود؛ سپس در ادامه آن می‌توان جدولی
از محتوا را در سمت چپ و اطلاعات مجموعه یا همان “fact sheet” را در سمت راست پیدا کرد.
زیر جدول محتوا، ابتدا می‌توانید تاریخچه HubSpot را پیدا کنید؛
پس از آن نیز در مورد سیستم نرم‌افزاری و سرویس‌های هاب اسپات توضیحاتی ارائه شده است.

 

در صفحه ویکی پدیا هاب اسپات، اطلاعاتی که در بالاترین بخش قرار گرفته‌اند،

برای کسانی که پیش از این نام HubSpot را نشنیده‌اند، بیش از هر بخش دیگری می‌توانند مفید باشند.
در حقیقت، با نگاهی اجمالی به این بخش می‌توان اطلاعات کاملی
در مورد فعالیت‌های HubSpot، میزان درآمد مجموعه و اطلاعات مرتبط را پیدا کرد.

4. نقل‌وقول اطلاعات

با اینکه ما قصد داریم از ویکی پدیا برای سئو و بهبود رتبه سایت خود استفاده کنیم،
ولی این وب‌سایت در حقیقت یک دانشنامه است؛ به همین جهت برای نشان دادن
اعتبار مقاله یا صفحه خود باید به سایر مقاله‌ها و منابع شخص ثالث لینک بدهید.

 

پیش از اینکه شروع به ساخت صفحه در ویکیپدیا کنید، پیامی با مضمون زیر پیش روی شما قرار می‌گیرد

موضوعات یک مقاله باید پیش‌تر در منابع مورد اعتماد که نسبت به موضوع مورد نظر مستقل هم باشند،
پوشش داده شده باشد. روزنامه‌ها، کتاب‌ها، خبرگزاری‌‌ها، مجله‌ها و وب‌سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند،
جزو این منابع هستند. شبکه‌های اجتماعی، مطالب مطبوعاتی و مواردی از این دست، به عنوان منابع مورد اعتماد حساب نمی‌شوند.

 

استفاده از نقل‌وقول‌ها علاوه بر اعتباربخشی به کسب‌وکار شما، اعتماد خواننده را هم نسبت
به شما یا شرکت‌تان زیاد می‌کند. به دنبال روزنامه‌ها یا مجلاتی باشید که در مقالات خود
به شما به عنوان منبع لینک داده‌اند یا دایرکتوری‌هایی را پیدا کنید از پروفایل شرکت شما استفاده کرده‌اند.

5. ثبت صفحه برای بازبینی

وقتی که کار ساخت صفحه در ویکی پدیا به پایان رسید، آن را برای بازبینی توسط کارشناسان ثبت کنید.
پس از اینکه ویکیپدیا مطمئن شد که صفحه شما یک منبع قابل اطمینان است،
آن را به عنوان یک صفحه رسمی بر روی سایت قرار خواهد داد.

اخرین نکته ای باید خدمتتون بگم این است که اگر در ثبت صفه در ویکی پدیا تجربه ندارین بهتره که این کارو بدست افراد ماهر بسپارید.
اگر به هر دلیل در این روند اشتباهی رخ بده و صفحتون حذف بشه تا مدت زیادی نمیتونید با اون اسم صفحه ایجاد کنید و برای برندتون اتفاق ناخوشایندی است.

برای ایجاد محتوا و صفحه در ویکی پدیا به صورت تضمینی و دائمی با شماره 09919017622 تماس حاص کنید.

ثبت صفحه در ویکی پدیا

خلاصه مطالب در ساخت صفحه در ویکی پدیا

ویکی پدیا چگونه به وجود آمد؟

سایت‌های زیر مجموعه ویکی پدیا

ویکی پدیا فارسی چگونه شروع به کار کرد؟

چگونه در ویکیپدیا یک صفحه بسازیم؟

پیش از ساخت صفحه ویکیپدیا، حساب کاربری شما باید تایید شود.

پیش از اینکه شروع به ساخت صفحه در ویکیپدیا کنید، پیامی با مضمون زیر پیش روی شما قرار می‌گیرد


سیه چشم]]>

:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساسان
نگارش طرح توجیهی

سلام به همه مهندسین و تمامی خواننده های محترم با مقاله “نگارش طرح توجیهی” در خدمتتون هستیم.

در این مقاله، سر فصل ها، مراحل نوشتن طرح توجیهی، فرمت و نحوه نگارش طرح توجیهی  نگارش طرح توجیهی به طور کامل گفته میشود و در هرکدام ازسر فصلها موارد توضیح داده شده است.

 در اینجا برای نگارش طرح توجیهی و مواردی که باید در نگارش رعایت بشه به صورت کامل آشنا میشوید . و در نهایت عملی بودن یا نبودن طرح یا پروژه تعیین میشود .
ما در دپارتمان اقای صنایع با هدف تهیه نگارش طرح های توجیهی سود آور و مشاوره راییگان جهت افزایش فروش آماده ایم که شما را در این راه همراهی کنیم ، با شما 09176746951 در تماس باشید.

طرح توجیهی

اول بیایین براتون طرح توجیهی رو خلاصه و مفید تعریف کنم :

طرح توجیهی یا  همان مطالعه امکان سنجی یک تحلیل دقیق از عملی بودن یا نبودن یک طرح یا پروژه پیشنهادی است .

شما برای شروع کسب وکار خودتون نیاز به گرفتن مجوز از سازمان های مختلف دارید. مهمترین مدرک جهت گرفتن این مجوز طرح توجیهی است. ولی باید به این نکته توچه داشته باشید که طرح توجیهی شما باید شرط سوداوری را داشته باشد.

برای نگارش طرح های توجیهی سوداور در حوزه های صنعتی، معدنی، گردشگری، کشاورزی با  شماره 09176746951  در دپارتمان آقای صنایع تماس بگیرید.

سرفصل نگارش طرح توجیهی

در ادامه تمام سر فصل ها جهت نگارش طرح توجیهی را با هم مرور میکنیم.

خلاصه و گزارش وضعیت

در خلاصه و گزارش وضعیت طرح، موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

  • مشخصات مجری طرح و سوابق آن 
  • مشخص کردن سهامداران و میزان سهام آن ها
  • عنوان طرح
  • محل اجرای طرح
  • میزان سرمایه ثابت 
  • میزان سرمایه در گردش
  • میزان سرمایه گذاری کل
  • تعداد نیروی انسانی مورد نیاز
  • متراژ زمین
  • میزان آب و برق مصرفی
  • دوره بازگشت طرح
  • نرخ بازگشت سرمایه
 

توصیف محصول یا خدمات

برای معرفی بهتر محصول موارد زیر را در طرح توجیهی بیان کنید

  • معرفی محصول یا خدمات
  • مشخصات فنی محصول یا خدمات
  • کد تعرفه های گمرکی
  • کد ایسیک
  • استاندارد های بین المللی و جهانی
  • شناسایی و معرفی کالاهای جایگزین
  • سازگاری محصول یا خدمات با محیط زیست

سنجش تکولوژی

در بخش سنجش تکنولوژی از نگارش طرح توجیهی به دانش فنی، فرایند تولید به صورت مرحله به مرحله میپردازیم و در ادامه  کالاهای مشابه در بازار را از لحاظ تکنولوژی مقایسه می کنیم.

بازار کالا یا خدمات

بازار کالا یا خدمات را در بازار داخلی و خارجی بررسی کنید و با آمار های سالانه، مصرف سرانه جامعه، برای فروش در داخل کشور و  صادرات ( در صورت به صرفه بودن و تقاضا ) بررسی نمایید و همچنین عرضه و تقاضاهای محصولات مشابه را چک کنید و تقاضای محصول جدید (در صورت نوآور بودن) خود را، با آزمون و نمونه گیری از افراد جامعه  شناسایی و مقدار تقاضا را در هر دوره تولید تخمین بزنید.

استراتژی فروش

با شناخت محصول خود برای فروش، انواع بازار را شناسایی و  جایگاه خود را در سهم بازار پیدا کنید و به وسیله داده های جمع اوری شده استرانژی فروش خود را برنامه ریزی کنید.

توجه داشته باشید حتما برند خود را ثبت کنید،امروزه فروش های سنتی و حضوری تا جای خود را به فروش مجازی در سایت ها و پیج های اینستاگرام داده است. شما می توانید از سایت فروشگاهی و تبلیغات در زمان مناسب کسب و کار خود استفاده کنید.

برای مشاوره رایگان جهت افزایش فروش و بازاریابی با دپادتمان آقای صنایع به شماره 09176746951 در تماس باشید

 

برنامه زمانبندی

شما پس از تصمیم گیری اجرای عملی طرح، برنامه زمان بندی را از گرفتن مجوزهای قانونی، تامین زمین، ساخت و ساز، تولید آزمایشی تا رسیدن به بهره برداری کامل در بازه های زمانی مشخص انجام دهید.

پس از راه اندازی خط تولید هم برنامه زمان برای تولید داشت باشید تا هیچوقت از دوران تولید و تقاضای بازار جا نمانید، جلوگیری از دور ریز و ….

در مقاله های بعدی شمارا با فرابند برنامه ریزی تولید آشنا میکنیم

سازماندهی یا کارمندان

برای شروع به تیمی از متخصصان و کارمندانی متعهد و برای رسیدن به یک هدف واحد نیاز دارید. برای رسیدن به این شرایط نیاز است که تعداد نیروی انسانی مورد نیاز، تعیین وظایف و میزان حقوق و مزایای آن ها را مشخص کنید. اگر خط تولید دارای چند شیفت کاری باشد، نیاز است که برنامه زمانبندی شیفت ها و تعداد کارمندان هر شیفت را نعیین کنید.

پیش بینی مالی

برای نگارش طرح توجیهی در بخش پیش بینی مالی باید هزینه های سرمایه ثابت که شامل هزینه های  زمین، ساخت و ساز، تجهیزات، ملزومات اداری، خط تولید و … و هزینه های سرمایه در گردش، استهلاک، نگهداری و تعمیرات و هزینه های جاری طرح ، هزینه های قبل از بهره برداری را  شناسایی و براورد کنید. و در پایان کل سرمایه موردنیاز و درآمد از  فروش محاسبه می شود

نتیجه گیری

شما پس از پیش بینی مالی طرح به محاسبه دوره بازگشت سرمایه و نرخ بازگشت سرمایه می رسید و توجیه پذیر بودن یا نبودن طرح مشخص می شود و پیش بینی سود عملکرد 10 ساله تصمیم نهایی را برای عملی کردن یا نکردن طرح را به ما می دهد.

سخن پایانی

نگارش طرح توجیهی یا همان انجام مطالعه امکان سنجی پروژه باید با داشتن علم کافی مورد بررسی قرار بگیرد و مهندسی ما در دپارتمان آقای صنایع این دانش را با سال ها مطالعه دانشگاهی و  استفاده و همکاری از تجربیات مهندسین در این حوزه و همکاری های متفاوت به دست آورده اند.

برای نگارش طرح توجیهی و بررسی بازار با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس ما 09176746951 


سیه چشم]]>

:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساسان

هوشمند سازی شهر مشهد

شهرهای هوشمند، تجسم رویایی در آینده نیستند بلکه به لطف راهکارهای نوآورانه اینترنت اشیا (IoT)، بسیاری از آنها در حال حاضر فعال و یا به سرعت در حال گسترش می‌باشند. مدیران شهری از شبکه‌های دامنه بالا-مصرف پایین یا (LPWAN) برای برقراری ارتباط و بهبود زیرساخت‌ها، بهره‌وری، راحتی و کیفیت زندگی ساکنین و بازدیدکنندگان استفاده می‌کنند.در این مقاله از سایت کاوش امن ارتباط تاران درباره هوشمند سازی ساختمان و یکی از خدمات خود یعنی “هوشمند سازی شهر مشهد” برای شما بیشتر سخن خواهیم گفت.با ما همراه شوید

روند هوشمند سازی شهر مشهد

چرا ایجاد شهر هوشمند ضروری است؟

با رشد چشمگیر جمعیت و مهاجرت افراد از روستاها به شهرها، زندگی شهرنشینی بسیار گسترش پیدا کرده است؛ به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در سه دهه آینده حدود دو و نیم میلیارد نفر به شهرهای جهان اضافه شوند؛ اگر این آمار صحیح باشد، قطعا شهرها در آینده با بحرانی جدی روبه‌رو خواهند شد. از این‌رو، شهرها برای مقابله با بحران‌های پیش‌رو نیاز به هوشمندسازی دارند.

شهر هوشمند چگونه شهری است؟

از آنجاکه، در شهر هوشمند وقت و انرژی شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است، مدیریت یک شهر هوشمند همواره سعی می‌کند با خلق ایده‌های جدید در راستای هوشمندسازی شهرها و کسب‌وکارها اقداماتی صورت دهد. تحقیقات  بیانگر آن است که ویژگی اصلی شهر هوشمند باید به گونه‌ای باشد که شهروندان را از دنیای یک بعدی شهرهای سنتی و امروزی، به دنیایی دو بعدی که فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات و فضای دیجیتال در آن حرف اول را می‌زنند، منتقل کند.

 

بخشهای اصلی یک شهر هوشمند

  • روشنایی هوشمند: کنترل و یکپارچه کردن روشنایی شهری، سنسورها و محرک‌ها با استفاده از فناوری اینترنت اشیا IOT به منظور بهیه سازی مصرف انرژی و رشد امنیت در شهرها
  • پارکینگ هوشمند: مجموعه‌ای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مبتنی بر اینترنت اشیا، جهت مدیریت هوشمند تعداد خودروهای موجود در پارکینگ، افزایش ضریب امنیت خودروها در لحظه تردد، ورود- خروج و توقف، کاهش میزان پرسنل درگیر و افزایش میزان ایمنی و دریافت هزینه‌ها بصورت خودکار و یا دستی
  • کشاورزی هوشمند: بهینه سازی فرآیندها و استفاده مؤثر از منابع آبی و بهره‌برداری کارا از زمین، فضای سبز و پارک‌ها با استفاده از سنسورهای مختلف پایش وضعیت خاک و با بکار گیری تکنولوژی اینترنت اشیا
  • مدیریت هوشمند ضایعات: نظارت، جمع آوری، انتقال، پردازش، بازیابی و دفع زباله‌ با استفاده از بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و با فناوری اینترنت اشیا و یا به زبانی دیگر مدیریت هوشمند جریان زباله از مبدأ به محل دفع
  • ساختمان هوشمند: خانه هوشمند محلی است که از دستگاه‌های متصل به هم و اینترنت، برای کنترل از راه دور و مدیریت لوازم و سیستم‌های هوشمندی هم چون روشنایی، امنیت و… استفاده می‌کند.

 

 

هوشمند سازی شهر مشهدهوشمند سازی شهر مشهد

 

 

در این باره بیشتر بخوانید:

 

 

شرکت هوشمند سازی در شهر مشهد

شرکت کاوش امن ارتباط تاران

شرکت کاوش امن ارتباط تاران، با هدف ارائه خدمات فن آوری اطلاعات و سیستم های امنیتی هوشمند پا به عرصه صنعت IT گذاشت و از ابتدا، ارائه خدمات ممتاز و با کیفیت را با حداکثری رضایت مشتریان سر لوحه کار خود قرار داده است.
این شرکت با بهره گیری از متخصصین مجرب و جوان طی کمتر از 3 سال توانسته است، جایگاه قابل توجهی در  بازار فناوری اطلاعات و سیستم های نظارت تصویری بدست آورد.

 

خدمات ما :

  • مشاوره، طراحی، نظارت و پیاده سازی انواع شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی و نظارت تصویری(دوربین های مدار بسته)
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات وایرلس شامل: دکل های مهاری و خود ایستا، انتقال دیتا P2P و P2MP
  • طراحی وب سایت های فروشگاهی و شرکتی و ارائه راهکارهای سئو SEO
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات تلفنی تحت شبکه VOIP
  • ارائه راهکارهای هومند سازی منازل و موتورخانه ها
  • طراحی و پیاده سازی اتاقهای مانیتورینگ و دیتا سنتر بصورت کاملا تخصصی
  • اجرای پروژه های IPTV و سیستم های تبلیغاتی هوشمند
  • اجرای پروژه های فیبر نوری FTTH,GPON و …

 

آدرس: مشهد، نبش سنایی 16،پلاک3،واحد3

تلفن : 05138526793

موبایل : 09154404069

تلگرام : 09367790650

 

خدمات هوشمند سازی شهر مشهد

آیا شهرهای هوشمند می‌توانند امن و مورد اعتماد باشند؟

دوربین‌های متصل، سیستم‌های جاده‌ای هوشمند و سامانه‌های نظارت بر امنیت عمومی، می‌توانند ارزش‌های افزوده‌ای همچون حفاظت و حمایت اضطراری را برای شهروندان عادی در صورت نیاز فراهم کنند. اما در مورد حفاظت خود شهرهای هوشمند از آسیب‌های امنیتی چطور؟

چگونه می‌توانیم در برابر هک، حملات سایبری و سرقت اطلاعات مقابله کنیم؟

در شهرهایی که چندین بخش مختلف، اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند، چگونه می‌توان اعتماد کرد که این افراد همان کسانی هستند که ادعا می‌کنند؟ و

چگونه مطمئن باشیم که داده‌های گزارش شده درست و دقیق است؟ پاسخ این سؤالات به چگونگی دسترسی به داده‌ها همچون فضاهای فیزیکی اشتراک داده‌ها و راهکارهای قوی در زمینه احراز هویت و مدیریت ID بستگی دارد.

شهرهای هوشمند تنها زمانی می‌توانند به درستی کار کنند که به آنها اعتماد کنیم. همه شرکای این اکوسیستم – دولت‌ها، شرکت‌ها، ارائه دهندگان نرم‌افزار، تولید کنندگان دستگاه‌ها، انرژی و خدمات شبکه – باید نقش خود را ایفا کنند و راهکارهایی را که با چهار هدف اصلی امنیتی زیر مطابقت دارند، ادغام کنند:

اهداف امنیتی هوشمند سازی شهر مشهد

  • دسترسی: بدون دسترسی عملی، در لحظه و قابل اطمینان به داده‌ها، شهر هوشمند نمی‌تواند رشد کند. چگونگی جمع آوری، تحلیل و به اشتراک گذاشتن داده‌ها بسیار مهم است، و راهکارهای امنیتی باید داده‌ها را از تأثیرات منفی افشا شدن محافظت کند.
  • یکپارچگی: شهرهای هوشمند به اطلاعات قابل اعتماد و دقیق نیاز دارند و همچنین باید اطمینان حاصل شود که داده‌ها دقیق و آزاد از دستکاری هستند.
  • محرمانه بودن: برخی از داده‌هایی که جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل می‌گردند شامل اطلاعات حساسی در مورد مصرف کنندگان می‌باشند و برای جلوگیری از افشای غیرقانونی اطلاعات، باید اقداماتی انجام شود.
  • مسئولیت پذیری: کاربران سیستم باید مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرند. تعاملات آنها با سیستم‌های حساس باید ثبت شود و نشانی کاربر مورد نظر نیز کاملاً مشخص باشد. دستکاری این رکوردها باید دشوار باشد و حفاظتی یکپارچه و قوی داشته باشد.

برای دستیابی به این اهداف امنیتی، احراز هویت و راهکارهای مدیریت شناسایی باید به گونه‌ای در این اکوسیستم ادغام شوند تا اطمینان حاصل شود که داده‌ها تنها با بخش‌های مجاز به اشتراک گذاشته می‌شوند. این راهکارها همچنین سیستم‌های Backend را از نفوذ و هک شدن محافظت می‌کند. خوشبختانه، در نتیجه افزایش نگرانی‌های امنیتی دیجیتال، قوانینی در زمینه معرفی خطرات و شکست‌های بالقوه احتمالی بازار، معرفی شده است.

تفاوت شهر هوشمند با شهرالکترونیک چیست؟

موضوع مهم برای درک مفهوم شهر هوشمند بیان و درک تفاوت شهر هوشمند با دیگر فضاهای دیجیتال و به طور مشخص شهر الکترونیکی است.

برای درک بهتر این تفاوت باید به موارد زیر دقت کرد:
تمامی شهرهای هوشمند الکترونیکی هم هستند، اما تمام شهر های الکترونیکی، هوشمند نیستند.

تفاوت آن ها در نحوه پاسخ گویی به مشکلات و حل مسئله است. در واقع در درون شهر الکترونیکی ارائه خدمات از طریق ارتباطات دیجیتالی صورت می گیرد اما در درون شهر هوشمند فضای دیجیتال ابزاری برای حل مسائل می باشد و تنها راهکار نیست.

 

برای درک بهتر به مثال زیر دقت کنید:

فرض کنید که مدیریت شهری خدمتی را که قبلا به صورت آفلاین ارائه می شده است را می خواهد به صورت آنلاین ارائه داده شود. این یک مورد معمولی از خدمات شهر دیجیتال به مردم است.

گروهی از مردم و یا سازمان ها با استفاده از فضای دیجیتال قصد راه اندازی یک سرویس مشاوره آنلاین ایجاد می کنند.

این نمونه ای از یک خدمت شهر هوشمند است که با درگیر کردن مردم و با استفاده از فضای دیجیتال خدمت جدیدی برای حل مشکلات مردم ارائه کردند. در واقع فضای دیجیتال ابزاری برای نوآوری ها و ابتکارات شهر هوشمند می باشد.

 

شهر الکترونیک چیست؟

به عبارت دیگر مفهوم شهر الکترونیک به عنوان زیرساخت یا سرمایه فیزیکی (physcal captal) یک شهر به حساب می آید.

در حالیکه مفهوم شهر هوشمند به عنوان شهرها در عین حال به عنوان سرمایه فکری (intellectual capital) و دانش ارتباطی یا زیرساخت اجتماعی قلمداد می شود.

زمانی که درباره شهر الکترونیک صحبت می‌شود، مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی مد نظر است که به صورت شبانه‌ روزی و در همه ایام هفته ارائه می‌شوند.

به عبارت دیگر در شهر الکترونیک خدماتی که ارائه می‌شوند، در فضای فیزیکی معادل دارند و همان خدمات در بیشتر مواقع به صورت فیزیکی نیز در جامعه مورد استفاده بوده‌اند.



:: برچسب‌ها: هوشمند سازی شهر مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()